» آرشیو مطالب » برنامه های پنجمین روز جشنواره «تئاتر شهر»
آرشیو مطالب - تئاتر ایران

برنامه های پنجمین روز جشنواره «تئاتر شهر»

شهریور 26, 1395 0

«پیک‌نیک در میدان جنگ» و «گرگ سیاه و زشت…» در پنجمین جشنواره «تئاتر شهر» به صحنه می روند.

به گزارش تئاتر آنلاین، نمایش «پیک‌نیک در میدان جنگ» نوشته منوچهر اکبرلو به کارگردانی مریم رادپور در پنجمین جشنواره «تئاترشهر» به صحنه می‌رود.

این اثر درباره ۲ قبیله مورچه است که با هم جنگ دارند ولی با تلاش ۲ فرزند نوجوان به صلح می‌رسند. در اجرا ۲ شخصیت سرباز نیز به اثر اضافه شده است.

«پیک‌نیک در میدان جنگ» به صلح و دوستی تاکید دارد و در اجرای آن از فرم‌های سنتی استفاده می‌شود.

این نمایشنامه پیش از این در قالب کتاب به چاپ رسیده است.

این نمایش مختص مقطع نوجوان است و با بازی مریم باقری، سمیه انصاری، فرهاد مومنی، مسعود بهارلو، محمد عبدی، مهدی قاهری و مریم رادپور اجرا می‌شود.

طراحی صحنه را حامد زحمتکش به عهده دارد.

نمایش «پیک‌نیک در میدان جنگ» جمعه ۲۶ شهریور به مدت ۴۵ دقیقه در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ در سالن مطهری فرهنگسرای خاوران اجرا می‌شود.

اجرای اثری موزیکال در جشنواره «تئاترشهر»

نمایش «گرگ سیاه و زشت که اصلا نمی‌شه درباره‌ش نوشت» به شکل موزیکال در پنجمین جشنواره «تئاترشهر» اجرا می‌شود. این نمایش تاکید دارد با دعوا و بی‌فکری اتفاقی نمی‌افتد و با دانش و فهم می‌توان با دشمن مقابله کرد؛ باید با عقل و فکر جلو رفت.

این نمایش قصه گرگی است که به مزرعه یک پیرزن حمله می‌کند و ننه پیرزن را می‌دزد. او در مزرعه سگ، مرغ، اسب و گاو دارد و آن‌ها تصمیم می‌گیرند پیرزن را نجات دهند.

در نمایش «گرگ سیاه و زشت که اصلا نمی‌شه درباره‌ش نوشت» از کتاب‌های «روباه بلا»، «بززنگوله پا»، «حسین قلی که لب نداشت»، «شیر و خورشید» و «مرغ زرد کاکلی» نام برده می‌شود حتی بخشی از کلیله و دمنه نیز در این نمایش خوانده می‌شود.

این نمایش به شکل موزیکال اجرا می‌شود و در اجرا، طراحی دکور، موسیقی و لباس نیز شیوه سنتی و کلاسیک به کار برده شده است.

نویسنده نمایشنامه میثم عباسی است و ندا شامی‌نوری کارگردانی آن را به عهده دارد.

مهدی داوودی، میثم عباسی، میرنادر مظلومی، مسعود مهرابی، مریم صیادمقدم و مهسا کریم‌زاده بازیگران نمایشند. فرزاد سلیمانی نیز بازیگر عروسک کلاغ است.

ونوس ابوذری طراح لباس و طراح صحنه نمایش امیرمشهدی‌عباس است. امیرحسین انصافی آهنگسازی نمایش را به عهده دارد و رامین عبداللهی و شهرام رشیدفرخی با او همکاری می‌کنند.

نمایش «گرگ سیاه و زشت که اصلا نمی‌شه درباره‌ش نوشت» شنبه ۲۷ شهریور در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه در سالن مطهری فرهنگسرای خاوران اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×