» آرشیو مطالب » فرزین صابونی: «جاودانگی» کاملا تجربی است
آرشیو مطالب - برگزیده - تئاتر ایران

فرزین صابونی: «جاودانگی» کاملا تجربی است

شهریور 19, 1395 0

فرزین صابونی که این روزها در نمایش «جاودانگی» به کارگردانی نیما دهقان به ایفای نقش می‌پردازد، معتقدست این نمایش یک اثر کاملا تجربی است و همه عوامل در شکل‌گیری آن دخیل بوده‌اند.

به گزارش تئاتر آنلاین، این روزها جدیدترین تجربه کارگردانی نیما دهقان با عنوان «جاودانگی» در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در حال اجرا است. این نمایش که تلفیقی از اجرای زنده و تصویر است با حضور فرزین صابونی به عنوان بازیگر، منوچهر شجاع به عنوان طراح صحنه و فرشاد فزونی به عنوان آهنگساز به صحنه می‌رود.

صابونی که پیش از این در نمایش‌های متعددی از نیما دهقان نظیر «دو متر در دو متر جنگ» و «کادانس» به ایفای نقش پرداخته، این بار نیز با این کارگردان تئاتر همکاری دارد.

وی درباره تجربه حضور در نمایش «جاودانگی» گفت: این چندمین تجربه همکاری من با نیما دهقان است. نیما دهقان همیشه حتی اگر متنی از پیش تعیین شده داشته، کار تجربی انجام داده است. وی در «جاودانگی» پا از مراحل قبلی جلوتر گذاشته و کار به لحاظ متن، حتی بخشی از ایده، صحنه، بازیگری و موسیقی کاملا تجربی است. از روز اول تمرین تا حال که به اجرا رسیده‌ایم، هر روز به نکته جدیدی می‌رسیم.

صابونی با بیان اینکه ویژگی این کار این است که فقط من بازیگر صرف در اثر نیستم و نیما دهقان نیز تنها کارگردان کار نیست، اظهار کرد: این موضوع درباره منوچهر شجاع طراح صحنه و فرشاد فزونی آهنگساز اثر نیز صادق است. یعنی همه ما با هم تیم کارگردانی، بازیگری، موسیقی و طراحی صحنه اثر را شکل داده‌ایم و از ایده تا اجرا را با هم پیش برده و می‌بریم.

بازیگر نمایش «مردی برای تمام فصول» یادآور شد: در ابتدا قرار بود که کل نمایش «جاودانگی» تلفیق تصویر و اجرای زنده باشد ولی حالا نیمی اجرای زنده و نیمی اجرای تصویر است. در این شیوه اجرا سعی می کنیم خودمان را جای تک تک مخاطبان قرار دهیم زیرا طیف مخاطبان تئاتر گسترده شده و از هر قشری مخاطب داریم. این مخاطبان هر کدام دارای یک فکر و دیدگاه هستند.

وی در پایان تصریح کرد: «جاودانگی» تجربه صرفی است که تا به حال دیده نشده و مخاطب با سلیقه و دیدگاه خود با آن برخورد می کند و شاید خوشش بیاید یا آن را نپسندد.

نمایش «جاودانگی» ساعت ۲۱ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×