» آرشیو مطالب » اعتماد اصل اساسی در تئاتر آلترناتیو است
آرشیو مطالب - استان ها

اعتماد اصل اساسی در تئاتر آلترناتیو است

مهر 6, 1395 0

سنندج- مدرس لهستانی تئاتر اعتماد را اصل اساسی در تئاتر آلترناتیو ذکر کرد وگفت: در این نوع از تئاتر بازیگران باید به یکدیگر اعتماد کامل داشته باشند.

به گزارش تئاتر آنلاین، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی در حوزه تئاتر همواره یکی از برنامه های جانبی جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی است که همیشه هم مورد استقبال شرکت کنندگان و علاقمندان به این حوزه قرار گرفته است.

در نخستین روز از یازدهمین دوره این جشنواره هم کارگاه آموزشی با عنوان «استفاده از بدن در تئاتر خیابانی» توسط استادی از کشور لهستان به نام Marek Kos’cluqek دوشنبه شب در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری مریوان برگزار شد.

این مدرس لهستانی تئاتر درابتدای حضور خود در این کارگاه آموزشی به معرفی مختصری از لهستان و تئاتر در این کشور پرداخت.

وی اظهارداشت: تئاتر آلترناتیو هم در لهستان اجرا می شود و در رابطه با این نوع تئاتر ۱۵ سال است که با مردم و علاقمندان کار می کنم.

وی تئاتر را خانواده دوم خود خواند و بیان کرد: با گروه ها و افراد زیادی در طول سال کار می کنم و ارتباط مطلوبی هم با یکدیگر برقرار می کنیم.

این مدرس لهستانی تئاتر با بیان اینکه در تئاتر، تجربه بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: در انواع تئاتر کاری که بازیگران انجام می دهند خیلی مهم است و باید به خوبی به آن توجه کنند.

وی اعتماد را اصل اساسی در تئاتر آلترناتیو ذکر کرد و افزود: در این نوع از تئاتر تمامی بازیگران باید به یکدیگر اعتماد کنند.

این مدرس لهستانی همزمان با توضیح دادن مطالب آموزشی خود آن را به صورت عملی و با دعوت از شرکت کنندگان در این ورک شاپ به روی سن، اجرا می کرد و همین مسئله موجب شده بود این کارگاه آموزشی که حدود سه ساعت به طول انجامید برای هیچ یک از حضار خسته کننده نباشد.

کارگاه آموزشی مذکور در طول برگزاری جشنواره هرشب راس ساعت ۲۲ در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری مریوان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×