» آرشیو مطالب » فعالیت عمارت نوفل‌لوشاتو از سر گرفته شد
3640066
آرشیو مطالب - برگزیده - تئاتر ایران

فعالیت عمارت نوفل‌لوشاتو از سر گرفته شد

دی 6, 1399 0

3640066
عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو در محلی جدید آغاز به کار کرد.

به گزارش تئاتر آنلاین به نقل از روابط عمومی تماشاخانه، عمارت نوفل‌لوشاتو در مکانی جدید و در تقاطع خیابان نوفل‌لوشاتو و خیابان رازی فعالیت‌هایش را از سر گرفت.

عمارت نوفل‌لوشاتو حین فعالیت در مجموعه نمایشیِ فعال خویش، درصدد تأسیس مجموعه‌ای جدید در مکانی نزدیک به مجموعه فعال نمایشی بود. به‌وجود آمدن اپیدمی بیماری کرونا و شرایط ناسازگار تحمیلی، سبب شد تا مجموعه نمایشی فعال عمارت نوفل‌لوشاتو به طور کامل بسته شود. از این رو، این مجموعه مجبور به ادامه فعالیت‌هایی محدود در ساختمان سفیدی شد که هنوز تأسیس نکرده بود.

در ماه‌های اخیر، این مجموعه به دنبال دستیابی به اهداف خود، امکانات مدنظر را در مکان جدید بر پا کرد؛ مکانی که نه‌تنها به ادامه فعالیت‌های عمارت نوفل‌لوشاتو در زمینه هنرهای نمایشی پاسخگو است، بلکه دارای امکانات گوناگونی در زمینه‌های متعدد نیز است.

ظرفیت‌های این مجموعه عبارتند از:

۱. سالن تئاتر نوفل‌لوشاتو

سالن تئاتر نوفل‌لوشاتو با ظرفیت ۱۷۷ نفر، از امکاناتی حرفه‌ای برخوردار است که آماده همکاری با گروه‌های متعدد نمایشی است. از مزیت‌های این سالن، ۹۶ خط (لاین) نوری است که گروه‌های نمایشی را در ارائه اثر یاری می‌کند.

۲.گالری‌ نوفل

این مجموعه نه‌تنها شامل فعالیت‌های نمایشی است، بلکه فعالیت‌هایی نیز در زمینه هنرهای تجسمی خواهد داشت. طبقه ابتداییِ این عمارت سفید، محلی برای برپایی گالری دارد. همچنین، در جای‌جای این ساختمان سفید، می‌توان انواع هنرهای تجسمی را عرضه کرد. به‌عبارتی، این مجموعه در کنار فعالیت‌های نمایشی خود، با برپایی «گالری‌نوفل»، حیطه فعالیت‌های خود را با اضافه‌شدنِ هنرهای تجسمی افزایش داده است.

۳.کافه‌ نوفل

کافه نوفل با دارا بودن تجهیزات مدرن، در ۲ طبقه، فضایی امن و هنری را برای نشست‌ها، فعالیت‌های هنری و مهمانان خویش فراهم کرده است. این مکان در کنار پذیرایی از مهمانان، می‌تواند به مکانی برای گردهمایی هنرمندان کشور در زمینه فعالیت‌های هنری تبدیل شود.

۴.باغ‌ بام (روف‌گاردن)

طبقه سوم عمارت، دارای باغ‌بامی بزرگ و چشم‌نواز است. این محل هم می‌تواند برای مهمانان کافه استفاده شود، هم برای فعالیت‌هایی از قبیل نمایشنامه‌خوانی، نقالی، جلسات نقد و بررسی، نشست‌های هنری و … مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

عمارت نوفل‌لوشاتو در مکان جدید خود، به نشانی تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، تقاطع خیابان رازی با از سرگیری فعالیت‌های خود میزبان استادان، هنرمندان، دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به زمینه‌های هنری خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×