» آرشیو مطالب » شمرخوان جزیره هرمز روز عاشورا درگذشت
آرشیو مطالب - استان ها

شمرخوان جزیره هرمز روز عاشورا درگذشت

آبان 4, 1394 1

اصغر نیک از هنرمندان تئاتر جزیره هرمز هنگام اجرای تعزیه روز عاشورا بر اثر حمله قلبی در گذشت.
به گزارش سایت ایران تئاتر، مهدی سلامتی، سرپرست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز در این خصوص گفت: حدود دو ماه پیش در هنگام تمرین نمایش، برای اصغر نیک مشکل قلبی ایجاد شد و پس از اعزام به بیمارستان، به علت گرفتگی رگ‌های قلب آنژیو گرافی شده بود.
او افزود: در روز عاشورا نیز علیرغم این که پزشکان هرگونه تمرین و هیجان را برایش ممنوع کرده بودند، تعزیه را اجرا کرد و هنگام شبیه‌خوانی، دچار عارضه قلبی شد و در بهداری جزیره هرمز جان به جان آفرین تسلیم کرد.
سرپرست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز گفت: جزیره شهید پرور هرمز با داشتن حدود هشت هزار نفر جمعیت متمرکز که در هشت سال دفاع مقدس به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است از داشتن امکانات و خدمات پزشکی کافی و لازم بی بهره است و مردم برای مداوا باید خود را با قایق که همیشه در دسترس نیست به بندرعباس برسانند که این امر افزایش تلفات را به همراه داشته است.
اصغر نیک متولد 1350، فعالیت هنری خود را از سال 77 با گروه نمایش شهید سلامتی هرمز، آغاز کرد و پس از چند سال گروه نمایشی سیمرغ، را تأسیس و به عنوان سرپرست و کارگردان در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرد و توانست موفقیت‌ها و جوایز متعددی را برای هرمز کسب کند.
حضور چهارگروه نمایشی از هرمز در جشنواره قشم امسال، از موفقیت‌هایی بود که اصغر نیک نقش مهمی در آن داشت.
اصغر نیک علاوه بر نمایش در اجرای تعزیه نیز بسیار فعال بود و هرسال علاوه بر راه‌اندازی کاروان اسرا در روز عاشورا، تعزیه اجرا می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×