» آرشیو مطالب » کنسرت-نمایش‌ها بستری برای تبدیل مخاطب عام تئاتر به مخاطب خاص
کنسرت نمایش
آرشیو مطالب - برگزیده - تئاتر ایران

کنسرت-نمایش‌ها بستری برای تبدیل مخاطب عام تئاتر به مخاطب خاص

آذر 13, 1402 زمان مطالعه: 2 دقیقه 2

شهروز دل افکار بازیگر پرکار تئاتر این روز‌ها در دو پروژه کنسرت-نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» از سیدجلال الدین دری و اسفروید بی دم از پویا سعیدی مشغول به بازی است.

به گزارش رسانه خبری تئاترنلاین، شهروز دل‌افکار در گفتگویی با آنا گفت: من در پروژه قصه ترانه‌های ماندگار خیلی سریع جایگزین چند بازیگر دیگر کار که در کاخ سعدآباد به صحنه رفته بودند، شدم. تمرین کوتاهی داشتیم، اما با کمک پارتنر‌های خوب کار امیرکاوه آهنین جان، نورا هاشمی و پانته آ مهدی نیا و کارگردان به سرعت به کار رسیدم. خوشبختانه آنقدر انرژی و همبستگی گروه بالا بود که همه توانستند به خوبی کار را برسانند.

وی با اشاره به اینکه تجربه خیلی خوبی در این کنسرت نمایش به دست آورده، گفت:

من از این بابت کنسرت ـ تئاتر را دوست دارم که تماشاگر هم یک کنسرتی می‌آید و هم لابه لایش با تئاتری مواجه می‌شود. بهرحال تئاتر خیلی قدمت زیادی در کشور ما ندارد شاید از زمان ناصرالدین شاه و اولین نمایشنامه نویس ایرانی میرزاآقا تبریزی بود که نمایشنامه خسیس مولیر را برگردان ایرانی کرد.

دل افکار در ادامه گفت: به دلیل همین پشتوانه هنرمندان تئاتر دوست دارند کار نمایش را به مخاطبان عام و مردم معرفی کنند؛ بنابراین در کارهایی، چون کنسرت نمایش‌ها هم به نظرم مخاطب عام بیشتر می‌آید که هم هنرپیشه‌های مورد علاقه اش و هم خواننده را ببیند.

وی اظهار داشت: بنابراین این اتفاق خوبی است که ما در این دست نمایش‌ها می‌توانیم به یک سری تماشاگر جدید تئاتر دست پیدا کنیم که بعد‌ها بتوانند متن‌های سنگین‌تر و خاص‌تر از نمایشنامه نویس‌های شهیر دنیا، چون شکسپیر و بکت را هم ترغیب شوند و ببینند.

عکس از فرهاد جاوید و رضا جاویدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×