» آرشیو مطالب » جشنواره فضایی مناسب برای تعاملات و انتقال تجربیات
کارگردان نمایش عطر قشنگ دوستی در جشنواره کودک و نوجوان گفت
آرشیو مطالب - برگزیده - تئاتر ایران

جشنواره فضایی مناسب برای تعاملات و انتقال تجربیات

اسفند 5, 1402 2

به گزارش رسانه خبری تئاترآنلاین، کارگردان نمایش عطر قشنگ دوستی با اشاره به اینکه حضور اساتید و هنرمندان مشهور و نیز هنرمندان خارجی از ویژگی‌های مهم جشنواره است، گفت: جشنواره، فضای مناسبی را برای تعاملات و انتقال تجربیات فراهم کرد

سیده منطوره مقیمی گفت: نمایش عطر قشنگ دوستی یک نمایش تعاملی ویژه خردسالان است که تلاش دارد با درگیر کردن آنها در فصه هم در حوزه آموزش و هم تمرین خلاقیت در آنها تاثیرگذار است.

او با اشاره به اینکه متاسفانه تئاتر در حوزه خردسالان کم کار می شود، افزود: دوران خردسالی دوره حساسی است، بچه‌ها هرچیزی را که به آنها آموزش دهیم ملکه ذهنشان می شود و از خاطرشان نمی رود به همین دلیل هنرمندان با وسواس به سمت آن می روند و کار تولید می کنند.

مقیمی در خصوص علت انتخاب این نمایش در رده سنی خردسال گفت: این قصه درباره یک عروسک ساز است و چون خودم در حوزه عروسک سازی فعال هستم به تولید آن علاقه مند شدم.

کارگردان نمایش عطر قشنگ دوستی در خصوص قصه این نمایش نیز گفت: در این نمایش دو خرگوش بدون اجازه و تنها به جنگل میروند وتوسط شیر خورده میشوند ، حالا باید برای بیرون آمدن از شکم شیر فکر چاره کنند … این نمایش از تکنیک عروسک های دستکشی ، کاغذی ، سایه بهره برده است .اجرای این نمایش عروسکی به همراه خوانش قصه های کتاب کلیله ودمنه می باشد.

او اضافه کرد: ما در این نمایش خردسالان را با مفاهیمی همچون کتابخوانی، همکاری، اعضای بدن و … آشنا می‌کنیم.
مقیمی در خصوص علت حضور در جشنواره نیز گفت: اولین باری است که در جشنواره حاضر می شوم و خیلی خوشحالم که کارم را در شهری جز شهر خودم می بینند. اتفاق بسیار خوب دیگر آنکه هنرمندان شیراز نیز کار را دیدند و از من دعوت کردند در شیراز هم آن را اجرا کنم.

او با اشاره به اینکه دعوت از اساتید و هنرمندان مشهور و باسابقه از اقدامات بسیار خوب بود، گفت: این عمل علاوه بر حفظ احترام چهره‌های با تجربه عرصه نمایش کودک و نوجوان، باعث ایجاد حس امید برای دیده شدن نیز در آنان می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: جشنواره، فضای مناسبی را برای تعاملات و انتقال تجربیات فراهم کرد و بی شک موجب رشد عرصه تئاتر کودک و نوجوان می‌شود.

گزارش از نگار امیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×