» آرشیو مطالب » وضعیت مالیات هنرمندان در سال 1403
آرشیو مطالب - برگزیده

وضعیت مالیات هنرمندان در سال 1403

بهمن 25, 1402 5

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پرداخت مالیات هنرمندان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تئاتر آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ما موافق عدالت مالیاتی هستیم هر کس در هر شغلی درآمد قابل توجهی داشته باشد باید مالیات آن را پرداخت کند؛ بین هنرمند و غیر هنرمند هم تفاوتی نیست.

وی گفت انشالله قرار بر این است که هیچ اتفاق نگران کننده مالیاتی جدیدی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اتفاق نیفتد و سازمان مالیاتی نیز همسو با این برنامه است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار مورد مالیات بر ارزش افزوده هم نیز گفت: بنای ما این است که هر اتفاقی می‌افتد نباید خارج از فضای حمایت ما از رسانه ها و فرهنگ و هنر باشد و این گروه ها نباید آسیب ببینند. وی همچنین تاکید کرد که عدالت مالیاتی نیز سرجای خودش است.

وی ادامه داد: هنرمندی که اوضاع کارش پُر رونق است چه اشکالی دارد مالیات بدهد؟ این حق مردم و دولت است که از او مالیات بگیرند ما هم با این موضوع موافقیم؛ اما در کل خوانندگان ما ۱۵ تا ۲۰ خواننده هستند که استقبال عمومی بالایی دارند. بقیه اصحاب هنر یا موسیقی مانند موسیقی محلی، موسیقی اقوام و موسیقی نواحی یا مؤسسات قرآنی درآمدی ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال امضای یک تفاهم نامه کامل با وزارت اقتصاد هستیم تا همه مشکلات مالیاتی اصحاب فرهنگ، قرآن، هنر، مؤسسات فرهنگی هنری و آموزشگاه های هنری در یک بسته آماده می شود.

منبع: ایران دکونومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×