» آرشیو مطالب » نمایشِ تنها 20 دقیقه از فیلم‌تئاتر ایتالیایی در بخش صحنه‌ای جشنواره بین‌المللی فجر
نمایش تنها 20 دقیقه از فیلم تئاتر نمایش رایش سوم
آرشیو مطالب - برگزیده - تئاتر ایران

نمایشِ تنها 20 دقیقه از فیلم‌تئاتر ایتالیایی در بخش صحنه‌ای جشنواره بین‌المللی فجر

بهمن 11, 1402 زمان مطالعه: 1 دقیقه 4

نهمین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، با شگفت‌زدگی تماشاگران فیلم تئاتر «رایش سوم» از کشور ایتالیا همراه بود.

به گزارش تئاترآنلاین و به نقل از خبرنگار ایسنا، تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر شب گذشته میزبان اکران فیلم تئاتر «رایش سوم» به کارگردانی کاسته لوچی، کارگردان سرشناس ایتالیایی بود.

هرچند پیش از برگزاری جشنواره اعلام شد که در این دوره نمایشی از ایتالیا حضور دارد، اندکی بعد مشخص شد که حضور ایتالیا در قالب فیلم تئاتر است و نه اجرای زنده یک اثر نمایشی. از سوی دیگر در اطلاع رسانی‌ها عنوان شده بود که این فیلم تئاتر به مدت ۹۰ دقیقه اکران می‌شود و بعد از آن نشست پرسش و پاسخ حاضران به صورت آنلاین با کاسته لوچی برگزار خواهد شد، اما تنها ۲۰ دقیقه از این فیلم تئاتر به نمایش درآمد که ترکیبی از تعدای واژه و ضرباهنگ و ریتم بود.

در جایی که تماشاگران انتظار تماشای یک فیلم تئاتر کامل را داشتند، پخش چنین چیزی با شگفت‌زدگی آنان همراه شد.

ضمن اینکه منوچهر اکبرلو، منتقد و پژوهشگر تئاتر که اجرای جلسه پرسش و پاسخ را بر عهده داشت، عنوان کرد باید اطلاع‌رسانی می‌شد تا اگر تماشاگری دچار مشکل قلبی یا بیماری صرع است، نمی‌تواند این فیلم تئاتر را ببیند.

اگر آن گونه که مدعی هستیم، بپذیریم که تماشاگر، مهم‌ترین سرمایه تئاتر ماست، به نظر می‌رسد مدیران نمایشی و برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فجر باید بیش از این به این سرمایه ملی و فرهنگی بها بدهند. قبول کنیم تماشاگری که در ترافیک‌های سنگین غروب تهران خود را به مرکز شهر می‌رساند و پیش از آن هم هزینه‌ای برای تهیه بلیت یک فیلم تئاتر می‌پردازد، ناگهان با اثری ۲۰ دقیقه‌ای مواجه می‌شود که با یک فیلم تئاتر مرسوم، فاصله بسیار دارد، اگر دلگیر شود، حق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×