» آرشیو مطالب » خودکشی یک زن روی ریل قطار!
آرشیو مطالب - برگزیده - تئاتر ایران

خودکشی یک زن روی ریل قطار!

شهریور 22, 1395 0

مهلا صالحی کارگردان نمایش «لوکوموتیوران» معتقدست هرچند این اثر بیانگر فقر و خودکشی یک زن است اما ناامیدانه نیست.

به گزارش تئاتر آنلاین، مهلا صالحی کارگردان عرصه تئاتر در گفتگو با مهر درباره نمایش «لوکوموتیوران» گفت: نمایشنامه این اثر نوشته آثول فوگارد در سال ۲۰۱۰ است که اولین بار توسط او در آمریکا روی صحنه رفت. فوگارد معقتد است این نمایشنامه بهترین اثری است که تاکنون نوشته است، او می گوید این اثر حاصل سال ها زندگی من در آفریقای جنوبی است. این نمایشنامه درباره زنی است که به همراه بچه ای که به پشتش بسته است در راه آهن خودکشی می کند. نگارش این نمایشنامه بر اساس یک اتفاق واقعی در آفریقای جنوبی انجام شده است که در آن جا یک خانم به همراه سه فرزند خود در ریل قطار خودکشی کردند.

وی افزود: فوگارد معتقد است که برای طبقات فرودست جامعه فردای بهتری وجود ندارد. شاید او به طبقه سرمایه داری نقد می کند با این وجود نمایش من ناامیدانه نیست بلکه به نظر من دریچه ای باز می کند تا این فضاها را ببینیم و متوجه اطراف خودمان باشیم برای مثال شاید در همین تهران هم بسیاری از این افراد از کنارمان رد می شوند و ما آنها را نمی بینیم. فوگارد می گوید ما باید این موارد را ببینیم و به اطراف خود توجه بیشتری بکنیم تا در کنار آن شناخت، با امید همراه یکدیگر زندگی بهتری داشته باشیم.

صالحی عنوان کرد: فوگارد نویسنده مورد علاقه من است که سال ها درباره او تحقیق کردم و حتی کتابی هم درباره او نوشته ام که به زودی چاپ می شود. من به همراه همسرم ۷ نمایشنامه از او را هم ترجمه کردیم به همین دلیل درصدد اجرایی کردن این نمایشنامه برآمدم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که من به او علاقمندم این است که به مسایل اجتماعی توجه زیادی دارد و بسیار روانکاوانه عمل می کند. فوگارد نویسنده ای است که در کشور ما هم طرفداران زیادی دارد به همین دلیل خوشبختانه تا امروز استقبال خوبی از «لوکوموتیوران» شده است.

در این نمایش مهدی بجستانی و بابک سعیدیان به ایفای نقش می پردازند. همچنین از عوامل اجرایی نمایش می توان به ناصح کامگاری طراح، ساناز رحمانی دستیار کارگردان، فرهاد مقدم مدیر صحنه، رضا خسروی منشی صحنه، فرشاد آذرنیا موسیقی، نجمه قادری عکاس و امیر پارسائیان مهر روابط عمومی اشاره کرد.

نمایش «لوکوموتیوران» به کارگردانی مهلا صالحی از ۲۰ شهریور تا ۹ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×