» آرشیو مطالب » بازگشت عبدالرضا رزمجو با آلبومی جدید
موسیقی
آرشیو مطالب

بازگشت عبدالرضا رزمجو با آلبومی جدید

اردیبهشت 2, 1403 1

عبدالرضا رزمجو، خواننده و ترانه سرای ایرانی، بعد از 9 سال دوری از صحنه های موسیقی بالاخره از جدیدترین آلبوم خود رونمایی کرد.

رزمجو با آلبومی جدید بعد از 9 سال دور ماندن از موسیقی

عبدالرضا رزمجو آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده و خواننده ایرانی است. دو آلبوم ماندگار رزمجو:

  • با تو بودن: تولید و انتشار در سال 1383
  • سحرگاهان: تولید و انتشار در سال 1387

همچنین چندین تک آهنگ برای صدا و سیما به نام های دل افروز، گلاره به خوانندگی خود او، سمفونی شهید به خوانندگی سینا سرلک و سمفونی ایران به خوانندگی امیر تاجیک است.

همچنین 3 موسیقی فیلم به نام های (کی به کیه)، آخرین برگ (صورت زخمی) را در کارنامه هنری خود دارد.

بیش از 9 سال است که هیچ گونه کار و اثری از او منتشر نشده بود ولی با شروع سال جدید با دو آلبوم دل سادگی و بنور که به زبان کردی می باشد دوباره به عرصه موسیقی برگشته است.

عبدالرضا رزمجو

بازگشت عبدالرضا رزمجو به عرصه موسیقی

رونمایی از آلبوم جدید عبدالرضا رزمجو در موسیقی ایران

عبدالرضا رزمجو و دو قطعه جدید در ژانر موسیقی پاپ وکردی: دل‌ سادگی و بنور

رزمجو، خواننده و آهنگساز برجسته ایرانی، دو آلبوم جدید در ژانر موسیقی پاپ و کردی به نام‌ های (دل ‌سادگی) و (بنور) منتشر کرده است. این دو اثر که  یکی در سبک موسیقی پاپ سنتتی که با اشعاری از زنده یاد هوشنگ ابتهاج و دیگر شاعرا اجرا گردید است دارای قطعاتی بسیار زیبا همراه با تنظیم های درخشانی که خود رزمجو انجام داد است.و دیگر در سبک موسیقی کردی که با شکل و فرمی جدید و با تم عاشقانه اجرا شده‌ اند، به سرعت مورد توجه مخاطبان موسیقی کردی قرار گرفته‌ اند.

(دل‌ سادگی) با شعری از (روزبه آزمون) و آهنگسازی عبدالرضا رزمجو، داستانی از عشق و دلدادگی را روایت می‌کند. رزمجو در این قطعه با صدایی گرم و حزن‌ آلود، از دل سادگی در عشق می‌خواند.

(بنور) نیز با شعری از (کیوان کاک‌احمد) و آهنگسازی عبدالرضا رزمجو، به مضمون امید و روشنایی می‌پردازد. رزمجو در این قطعه با لحنی شاد و پر نشاط، از امید به آینده و روشن شدن روزگار می‌خواند.

استفاده از ساز های اصیل کردی مانند تنبور و کمانچه در کنار تکنیک‌ های آوازی رزمجو، به این دو قطعه حال و هوای کردی اصیل و سنتی بخشیده است.

آلبوم جدید عبدالرضا رزمجو

آلبوم جدید عبدالرضا رزمجو

نگاهی به زندگی و آثار عبدالرضا رزمجو

عبدالرضا رزمجو در زمینه‌ های مختلف موسیقی مانند نوازندگی و آهنگسازی فعالیت داشته است. او نوازنده چیره دست تار و سه‌ تار است و در سال‌ های متمادی با گروه‌ ها و ارکستر های مختلف همکاری داشته است. عبدالرضا رزمجو آهنگ‌ های متعددی برای آواز، ساز و ارکستر ساخته است. برخی از آثار برجسته او مانند سمفونی ایران و سمفونی شهید که در سال 1395 به سفارش معاونت هنری وزارت ارشاد (واحد موسیقی) ساخته شدند و به رهبری مصطفی کبارزاده و علی رهبری اجرا شدند.

https://www.aparat.com/hamid1382a

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×