» آرشیو مطالب » اجرای پرفورمنس «جور دیگر باید دید»
آرشیو مطالب - استان ها

اجرای پرفورمنس «جور دیگر باید دید»

شهریور 14, 1395 0

شیراز- پرفورمنس «جور دیگر باید دید» توسط گروه هنر مفهومی پنجره هفدهم و هجدهم شهریور جاری اجرا می شود.

به گزارش تئاتر آنلاین، ملیحه طهماسبی، پرفورمر «جور دیگر باید دید» در گفتگو با مهر، با توجه به اهمیت مطالعه و کتاب خوانی در سطح وسیع و شناسایی فرهیختگان نامی کشورمان و از سوی دیگر محجور بودن امر مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه به دلایل مختلف، عنوان کرد: گروه هنر مفهومی پنجره پرفورمنسی تحت عنوان «جور دیگر باید دید» را طراحی کرده است تا بتواند آشتی دوباره­ای بین کتاب و کتاب خوانی همچنین مطالعه ایجاد کند.

وی، افزود: در این اجرا هدف نگاهی به معنا و مفهوم پندها و اندرزهای نهفته در ادبیات اشعار و نوشته­های بزرگان کشورمان است که افراد را به سوی انسانیت، نوع دوستی و تفکری ژرف بین سوق می­دهند. این اجرا جدا از نگاهی هنری به موضوع که هدف ایجاد انگیزه و هیجان به مخاطب برای همراهی در خلق اثر هنری است، نگاهی علمی و پژوهشی به موضوع نیز دارد تا بتواند بیشتر با سطح مطالعات و علاقه­ی افراد آشنا شود و در فضایی دوستانه مردم بتوانند با کلام شعر با هم صحبتی و هم فکری نشسته و با دیدگاه شاعران مختلف کشورمان آشنا شوند. از این رو اشعار هفت شاعر نامی را انتخاب کرده ایم.

طهماسبی ادامه داد: از هر شاعر حدود ۵۰ الی ۱۰۰ بیت انتخاب خواهد شد که برگرفته از سخنان حکمت آموز این بزرگان اهل ادب فارسی است.

خالق پرفورمنس «جور دیگر باید دید»، یادآور شد: شروع اجرای پرفورمنس هایی که مخاطب خودش خالق اثر باشد و در نهایت بتوان از نگاه پژوشی به موضوع نگاه کرد سال ۹۳ با اجرای پرفورمنس اسطوره و باستان شناسی شروع شد که پس از آن در اجراهای متفاوت دیگر در زادزور بزرگانی چون حافظ و مولانا ادامه یافت.

طهماسبی با توجه به اینکه در این روزها مبحث کتاب خوانی و عمیق خوانی مطالب آموزنده به دلیل وجود شبکه های اجتماعی یکی از دغدغه های بزرگان کشور شده است، عنوان کرد: این پرفورمنس بنا به اهمیت این موضوع در صدد است تا فضایی متفاوت برای معرفی بزرگان علم و ادب ایران برگزار کند تا مخاطبان با مفاهیم نهفته در اشعار و ادبیات ایران بیشتر آشنا شوند. از این رو شعر هایی منتخب از مولانا، فردوسی، سهراب سپهری، سعدی، پروین اعتصامی، عطار،خیام (مشیری/ سیمین ببهانی، اخوان ثالث/محمدعلی بهمنی) در این پرفورمنس ارایه می شود.

سرپرست و کارگردان گروه هنر مفهومی پنجره ملیحه طهماسبی است و اعضاء گروه، آرمین عابدینی، پریسا برازجانی و فرزانه شاهروبندی تشکیل می دهند.

گفتنی، است: پرفورمنس «جور دیگر باید دید» توسط گروه هنر مفهومی پنجره هفدهم و هجدهم شهریور جاری ساعت ۳۰/۱۷ تا ۲۰ در محوطه ورودی مجموعه فرهنگی هنری تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×