» آرشیو مطالب » پرفروش‌ ترین فیلم تاریخ سینمای هند
آرشیو مطالب

پرفروش‌ ترین فیلم تاریخ سینمای هند

شهریور 7, 1391 1

این تحلیل در حالی ارائه می‌شود که این فیلم هفته قبل و همزمان با جشن‌های استقلال هند و عید فطر به روی پرده سینماهای هند رفت.

«یک ببر» طی 9 روز اول نمایش – این فیلم هفته قبل به جای روز جمعه در روز چهارشنبه و همزمان با جشن سالگرد استقلال هند اکران عمومی شد- 154 کرور فروش کرده است.

این رقم کلان فروش باعث حیرت و شگفتی اهالی صنعت سینمای هند و تحلیل‌گران اقتصادی آن شده است.

به گفته تحلیل‌گران اقتصادی سینما، هیچ یک از محصولات سینمایی هند در یک چنین فاصله زمانی کوتاهی موفق به چنین فروش سرسام‌آوری نشده‌اند.

به دلیل استقبال بالای تماشاگران هندی از فیلم جدید سلمان خان است که تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند «یک ببر» در هفته دوم نمایش هم فروشی 50 کروری خواهد کرد.

آن‌ها عقیده دارند این فیلم طی 2 هفته نمایش خود به فروشی بالای 202 کرور دست پیدا خواهد کرد و رکورد فروش «3 احمق» را خواهد شکست.

کمدی اکشن خانوادگی و ماجراجویانه «3 احمق» با بازی عامرخان و کارینا کاپور در سال 2009، توانست با فروش 202 کروری لقب پرفروش‌ترین محصول سینمایی کل تاریخ سینمای هند را کسب کند.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما در هند می‌گویند «یک ببر» در طول زمان نمایش عمومی خود در هند به فروش کلی حدود 300 کروری دست پیدا خواهد کرد.

«یک ببر» پس از «دابانگ»، «آماده» و «محافظ» چهارمین فیلم‌ سینمایی سلمان خان است که فروشی بالای 100 کرور در جدول گیشه نمایش سینماهای هند داشته است.

به فیلم‌هایی که در هند موفق به فروشی 100 کروری شوند، لقب «بلاک باستر» (فیلمی با فروش عظیم) داده می‌شود.

«یک ببر» را کبیرخان کارگردانی کرده و سلمان خان در آن نقش یک مامور ضدجاسوسی شبیه جیمز باند را دارد که باید با توطئه‌ای بین‌المللی که علیه ملت و دولت هند در جریان است مقابله کند.

رسانه‌های گروهی هند به این نکته اشاره می‌کنند که هر دو فیلم «3 احمق» و «یک ببر» یک بازیگر مسلمان را در نقش‌های اصلی خود دارند.

«یک کرور هندی برابر است با ۱۰۰لک یا ۱۰میلیون می باشد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×