» آرشیو مطالب » پرفروش‌ترین فیلم‌های در حال اکران – بهمن 1401
سینماتیکت
آرشیو مطالب

پرفروش‌ترین فیلم‌های در حال اکران – بهمن 1401

بهمن 18, 1401 0

تئاترآنلاین: سال 1401 را می‌توان سالی پربار و پر رونق برای سینمای ایران به حساب آورد؛ چراکه بعد از یک دوره رکود و بسته بودن سالن‌های سینما، با شروع 1401 فیلم‌های متنوع و زیادی به روی پرده‌ی سینماها آمدند. فیلم‌های پرفروشی همچون «انفرادی»، «سگ بند»، «علفزار»، «بخارست» و … از ابتدای سال مخاطبین زیادی را به سینماها کشاندند.

با آغاز فصل زمستان نیز دو فیلم کمدی «چپ راست» و «پالتو شتری» و فیلم عاشقانه‌ی «ملاقات خصوصی» در سینماهای سراسر کشور اکران شدند. در ادامه به معرفی مختصری از این سه فیلم می‌پردازیم.

چپ راست

حامد محمدی که پیش از این فیلم‌های «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «اکسیدان» و «چهار انگشت» را کارگردانی کرده بود؛ در سال 1398 فیلم پربازیگر «چپ راست» را ساخت. این فیلم ژانری کمدی-سیاسی دارد و در آن بازیگرانی همچون رامبد جوان، پیمان قاسمخانی، ویشکا آسایش، سارا بهرامی و سروش صحت ایفای نقش کرده‌اند.

«چپ راست» داستان دو زوج به نام‌های بشیر و معصومه (با بازی رامبد جوان و سارا بهرامی) و اصلان و مریم (با بازی پیمان قاسم‌خانی و ویشکا آسایش) را به تصویر می‌کشد که سال‌ها قبل به خاطر اشتباه پرستاری در بیمارستان، فرزندانشان جابه‌جا می‌شود. اما بعد از 7 سال آن پرستار (با بازی مونا فرجاد) عذاب‌ وجدان می‌گیرد و حقیقت را به آن دو خانواده می‌گوید در نهایت این دو خانواده بنا بر حکم دادگاه مجبور می‌شوند تا با هم در یک خانه زندگی کنند. اما از آنجاکه گرایش‌های سیاسی آنها با یکدیگر متفاوت است (یکی اصول‌گرا و دیگری اصلاح‌طلب)، چالش‌هایی برای این دو زوج ایجاد می‌شود که موقعیت‌های خنده‌داری را رقم می‌زند.

این فیلم از 21 بهمن به روی پرده‌ی سینماها آمد و تاکنون مخاطبین زیادی داشته و حدود 4 میلیارد تومان فروخته است. به‌طورکلی «چپ راست» را می‌توان با توجه به محدودیت‌هایی که ژانر کمدی-سیاسی در سینمای ایران دارد؛ فیلمی قابل قبول دانست. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که روز به ‌روز بر تماشاگران این کمدی افزوده شود.

پالتو شتری

فیلم «پالتو شتری» به نویسندگی و کارگردانی مهدی علی‌میرزایی، تهیه‌کنندگی مجید شیخ‌انصاری و محصول سال 1397 است. این فیلم از 4 بهمن به روی پرده‌ی سینماها آمده و در همین مدت زمان اندکی که از اکران آن می‌گذرد، مخاطبین نسبتا زیادی را با خود همراه کرده است. فیلم داستان جوانی آس‌و‌پاسی به نام فرید با بازی سام درخشانی روایت می‌کند که همراه دوستان بی‌کارش مشغول پژوهش بر روی مسائل علوم انسانی هستند. کوهیار یکی از دوستان فرید است که دانشجوی دکترای فلسفه است که خودش را از فرید برتر می‌داند و با او رقابت می‌کند و …

این فیلم در واقع نقدی به سمت جامعه‌ی روشنفکر دارد و آنهایی که از تحصیلات و موقعیت اجتماعی خود برای تخریب دیگران بهره می‌برند، دارد و آنها را زیر سوال می‌‌برد. به همین دلیل کمدی‌ای که پالتو شتری دارد با دیگر کمدی‌های حال حاضر کمی تفاوت دارد و همین امر سبب می‌شود تا مخاطبان بیشتری را به سینماها بکشاند. علاقه‌مندان به خرید بلیت پالتو شتری می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند و به تماشای این فیلم پُر بازیگر بنشینند. سام درخشانی، بانیپال شومون، بهاره کیان‌افشار، لیندا کیانی، شاهرخ فروتنیان برخی از بازیگران «پالتو شتری» را شامل می‌شوند.

‌‎ملاقات خصوصی

«ملاقات خصوصی» فیلمی به کارگردانی امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان است که در سال 1400 تولید شده است. این فیلم مضمونی اجتماعی و عاشقانه دارد  و نخستین ‌بار در  چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلم عشق و علاقه‌ی دختر و پسری به نام پروانه و فرهاد را به تصویر می‌کشد. فرهاد یک زندانی است و با پدر پروانه هم‌بند و دوست است. پروانه دست به هرکاری می‌زند تا فرهاد را از زندان آزاد کند و همین امر ماجراهای عجیبی را برای این دو رقم می‌زند.

هوتن شکیبا در نقش فرهاد و پریناز ایزدیار در نقش پروانه بازی‌های قابل‌قبولی را از خود به نمایش گذاشته‌اند. علاوه‌بر این دو، رویا تیموریان، ریما رامین‌فر، سیاوش چراغی‌پور، نادر فلاح، جواد قامتی و ایمان شمس نیز در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. همچنین «ملاقات خصوصی» برنده‌ی بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم شهر و بهترین فیلمنامه، کارگردان، فیلم و بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان فارسی زبان شد.

قابل ذکر است که این فیلم حدود یک ماه است (از 13 دی) به روی پرده‌ی سینماها آمده و تاکنون بیش از 5 میلیارد تومان فروخته است. علاقه‌مندان به تماشای این فیلم می‌توانند برای تهیه‌ی بلیت به سایت سینماتیکت مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×