» آرشیو مطالب » ویژگی کارگردانی کیومرث مرادی دانش به روز اوست
آرشیو مطالب - تئاتر ایران

ویژگی کارگردانی کیومرث مرادی دانش به روز اوست

تیر 11, 1396 0

تئاتر آنلاین: زهرا بهروزمنش با بیان اینکه همکاری با کیومرث مرادی تجربه ای همراه با یادگرفتن تازه های تئاتر جهان است، ویژگی «هملت، تهران ۲۰۱۷» را تمرکز بر رابطه ی عاشقانه ی هملت و اوفلیا دانست.

به گزارش تئاتر آنلاین، زهرا بهروزمنش بازیگر نمایش «هملت، تهران ۲۰۱۷» درباره ی همکاری با کیومرث مرادی به شبستان گفت: بازی برای آقای مرادی شاید مهم ترین شانس زندگی حرفه ای من است چرا که طی هفت سال شاگردیِ آیشان در دوره های مختلف، همیشه آرزو داشتم تا بتوانم در نمایشی به کارگردانی وی روی صحنه بروم.

وی ادامه داد: تجربه ی حضور کنار کیومرث مرادی، اتفاق مبارکی است که هر روز آن همراه با یادگرفتن تازه هاست. در این سالها هربار به ایران بازگشت من با اشتیاق در دوره ی تازه ی کلاس های آموزشی او حاضر بودم و هربار متوجه می شدم که دانشِ به روز آمدی در مواجهه با مبحث مختلف تئاتر جهان دارد.

این بازیگر جوان تئاتر، با بیان اینکه فضای همکاری با کیومرث مرادی با فضای کلاس های آموزشی او متفاوت است، گفت: ویژگی مهم کارگردانی مرادی، دقت نظر او درباره ی جزییات نمایش است. ایشان می داند که دقیقا چه چیزی را در کلیت اثر می خواهد و برای رسیدن به هدف با ارائه ی اجزای نقش به بازیگر، او را هدایت می کند. برای یک بازیگر مهم است که از همکاری با کارگردان هراس نداشته باشد و در همه ی لحظات تمرین بداند که چه انتظاری از او می رود، چگونه حرف می زند و در چه حالتی روی صحنه ایستاده است.

بهروزمنش درباره ی نمایش «هملت، تهران ۲۰۱۷» توضیح داد: کیورمث مرادی در کنار نمایش هایی که تاکنون روی صحنه آورده، علاقه دارد تا بخشی از آن چیزی که امروز در تئاتر جهان تجربه می شود را روی صحنه بیاورد. هملت، یکی از تجربه های اوست که قصه محور نیست و در فضایی خاص اتفاق میفند و در واقع فضا محور است.

وی اضافه کرد: در نمایش ما، هملت در سال ۲۰۱۷ به تهران آمده و ما در کنار داده های متن شکسپیر با هملتی مواجه ایم که در کاخ السینور دانمارک و همزمان یک هملت در خیابان ولیعصر تهران حضور دارد. تلفیق این دو و نتیجه ای که باید بدست می داد، بسیار مهم بود و درک آن برای خود ما سخت بود. روند تمرینات به ما کمک کرد تا رفته رفته به آنچه که هدف کارگردان در اجرا بود نزدیک شویم.

زهرا بهروزمنش با بیان اینکه عشق، گمشده ی هملت است؛ توضیح داد: رابطه ی هملت و اوفلیا در نمایشنامه ی شکسپیر محور اصلی داستان نیست و وجوه پنهان این رابطه ی عاشقانه نمایش داده نمی شود. در نمایش ما نگاه دوباره ای به شاهکار شکسپیر شده و وجوهِ عاشقانه ی اثر موشکفانه تر ارائه می شود.

گفتنی است نمایش هملت، تهران ۲۰۱۷ نوشته و کار کیومرث مرادی از ۲۸ خرداد در تئاتر تازه تاسیس شهرزاد روی صحنه رفته و تا بیست و یکم تیرماه هر روز ساعت ۲۱ اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×