» آرشیو مطالب » وضع پژوهش بین دانشجویان اسف بار است
آرشیو مطالب - تئاتر ایران

وضع پژوهش بین دانشجویان اسف بار است

اسفند 29, 1395 0

دبیر بخش پژوهش هشتمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی دانشگاه سوره با اشاره به انتشار فراخوان این بخش در ۲۳ اسفندماه، اظهار کرد که وضع پژوهش در بین دانشجویان تئاتر اسف بار است.

به گزارش تئاتر آنلاین، پوریا موسوی دبیر بخش پژوهش هشتمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی دانشگاه سوره درباره این بخش و نحوه برگزاری آن، به مهر گفت: این دوره برای اولین بار است که بخش پژوهش جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی دانشگاه سوره جداگانه از کلیت جشنواره، برگزار می شود. هشتمین جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه سوره از ۲۶ بهمن ماه تا ۳ اسفندماه برگزار شد و این در حالی است که ما فراخوان بخش پژوهش را ۲۳ اسفندماه منتشر کردیم و اختتامیه این بخش از جشنواره نیز ۳ خردادماه سال ۹۶ خواهد بود.

وی درباره رویکردهای مدنظر در برگزاری بخش پژوهش هشتمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی دانشگاه سوره، اظهار کرد: رویکرد اصلی ما ضرورت امر پژوهش برای تئاتر دانشگاهی و تئاتر تجربی است و مطرح کردن این سؤال و این پیشنهاد است که به خودمان بیاییم چون وضع پژوهش در دانشگاه ها و بین دانشجویان تئاتر، اسف بار است.

این فعال تئاتر دانشجویی ادامه داد: در بخش صحنه ای، دانشگاه سوره از فعال ترین دانشجویان برخوردار است ولی فعالیت علمی و پژوهشی در بین این دانشجویان کم دیده می شود. اصل کار ما در بخش پژوهش جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه سوره، پرداختن به همین مسأله است.

موسوی با بیان اینکه دبیرخانه بخش پژوهش علاوه بر مطرح کردن موضوع مشکل نبود پژوهش در بدنه دانشجویی تئاتر راهکاری نیز برای آن در نظر گرفته است، توضیح داد: این راهکار از طریق آسیب شناسی انجام شده طی صحبت ها و مشاوره های صورت گرفته با استادان، شکل گرفته است. بین حوزه عمل و نظر در عرصه تئاتر دانشجویی گسست عظیمی رخ داده است و ما باید کار پژوهشی انجام دهیم تا در حوزه عملی استفاده کنیم.

وی افزود: در بخش پژوهش بخشی را در نظر گرفتیم که طی آن هر گروه اجرایی که کاری دانشجویی را تمرین می کند، می تواند یک یا یک گروه را به عنوان پژوهشگر در کنار خود قرار دهد. مهمترین فعالیت این فرد یا گروه، مستند کردن کل جریان تولید تئاتر است که ماحصل آن به دست آمدن یک متریال پژوهشی است که کمبود آن در تئاتر ایران احساس می شود. این کار باعث شکل گیری رساله می شود که می توان از دل آن به مقالات قابل توجهی دست پیدا کرد.

دبیر بخش پژوهش هشتمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی دانشگاه سوره با اشاره به مهلت ارسال آثار متقاضی برای این بخش تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۶، گفت: تا ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۶ دوره داوری آثار انجام می شود و مراسم اختتامیه این بخش هم ۳ خردادماه برگزار می شود. برای اولین بار در جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی دانشگاه سوره تمام مقاله های برگزیده در قالب کتاب منتشر می شود. مقاله های مستخرج از دل رساله های به دست آمده نیز چاپ می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×