» آرشیو مطالب » صوتیران، مرکز خرید باند اکتیو و پسیو
آرشیو مطالب

صوتیران، مرکز خرید باند اکتیو و پسیو

آذر 13, 1401 0

در هنگام خرید باند ممکن است با گزینه‌هایی به نام اکتیو و پسیو روبه‌رو شوید؛ اما منظور از بند اکتیو و پسیو چیست و این دو نوع اسپیکر چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ بهتر است اگر قصد خرید باند برای مکان مدنظر خود دارید، حتما به طور مختصر با تفاوت‌های این دون نوع آشنا شوید. ما در ادامه در مورد این دو نوع باند و مشخصات‌ آن‌ها به شکل کامل توضیح خواهیم داد و همچنین برای تهیه آن‌ها نیز مرکزی معتبر و تخصصی را به شما معرفی می‌کنیم که بتوانید با بهترین کیفیت و قیمت محصول مورد نظرتان را تهیه کنید.

منظور از باند اکتیو چیست؟

اگر تجربه خرید باند را داشته باشید، حتما متوجه شده‌اید که باید اکتیو و پسیو بودن آن را مشخص کنید. اما در ابتدا می‌خواهیم در مورد باند اکتیو صحبت کنیم. باندهای اکتیو دارای آمپلی فایر درون خود هستند و سیگنال در خود باند تقویت خواهد شد. برای اینکه از باندهای اکتیو استفاده کنید، نیاز دارید که آن را به برق و منبع صوتی متصل کنید. انواع حرفه‌ای‌تر اسپیکرهای اکتیو در استودیوهای مختلف به‌کار گرفته می‌شوند.

ویژگی‌ها و مشخصات باندهای اکتیو

اما باندهای اکتیو چه مشخصاتی دارند؟ همانطور که گفته شد درون این باندها آمپلی فایری قرار دارد که این آمپلی فایر بهترین هماهنگی را با اسپیکر دارد و این موضوع مزیت خوبی به حساب می‌رود. التبه باید توجه کنید که به دلیل داخلی بودن این آمپلی فایر، امکان افزایش آن وجود ندارد. همچنین به دلیل وجود تجهیزات داخلی، وزن اسپیکر اکتیو سنگین‌تر از نوع پسیو است و به طور کلی قیمت بالاتری هم دارد.

امکان ارسال سیگنال به شکل بی‌سیم نیز ویژگی دیگر این نوع باند است. پس اگر می‌خواهید صدا را به وسیله دستگاهی دارای بلوتوث یا وای فای پخش کنید، نیاز به باند اکتیو خواهید داشت. به دلیل آن که هر درایور اسپیکر دارای آمپلی فایر مجزا است، می‌توان از آن‌ها به صورت چندتایی استفاده کرده و صدایی صاف و شفاف را دریافت کرد. همچنین نکته دیگری که در مورد این نوع باندها وجود دارد، احتمال کمتر تداخل‌های سیگنالی است؛ این موضوع به دلیل آن است که درایور و آمپلی فایر به هم نزدیک هستند و سیم‌کشی بسیار کمتری در داخل باند وجود دارد. این موضوع حتی روی کیفیت و شفافیت صدا نیز تاثیر مستقیمی دارد.

منظور از باند پسیو چیست؟

حالا نوبت به بررسی باند پسیو می‌رسد. باند پسیو چیست و چه کاربردی دارد؟ در اسپیکر پسیو، اسپیکر نیاز دارد که از سیگنال‌های از پیش تقویت‌شده استفاده کند. به همین دلیل به خاطر نبود آمپلی فایر داخلی، باید حتما از آمپلی فایر خارجی برای این نوع باند استفاده کنید. معمولا بلندگوهای پسیو برای کاربردهای خانگی مناسب هستند و نظر مشتریان را جلب می‌کنند. برای خرید این نوع اسپیکر و همچنین نوع اکتیو، می‌توانید از مرجع تخصصی فروش محصولات صوتی، یعنی مجموعه صوتیران اقدام کرده و تجربه خریدی راحت و عالی را داشته باشید. در ادامه در خصوص ویژگی‌های این نوع باند بیشتر توضیح داده خواهد شد.

ویژگی‌ها و مشخصات باندهای پسیو

اما در معرفی انواع باند، باند پسیو چه مشخصاتی را دارد؟ شاید اصلی‌ترین و بهترین مزیت این نوع باند امکان استفاده راحت و انعطاف‌پذیری آن است. با داشتن این نوع اسپیکر امکان ترکیب کابل‌ها و اسپیکرها با هم به راحتی وجود دارد.

نکته بعدی که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، وضعیت وزن این نوع اسپیکرها است. به دلیل آن که در اسپیکرهای پسیو آمپلی فایر داخلی وجود ندارد، وزن آن‌ها نیز به طور چشم‌گیری کمتر است و این موضوع می‌تواند کار را برای جابه‌جایی و حمل و نقل هم راحت‌تر کند. همچنین به دلیل ساده‌تر بودن تجهیزات داخلی، معمولا قیمت باندهای پسیو کمتر از نوع اکتیو است که این مورد نیز روی خرید کاملا تاثیرگذار خواهد بود.

امکان تقویت و تغییر آمپلی فایر با قدرت‌های مختلف نیز ویژگی دیگری است که این نوع اسپکر را با اسپیکرهای اکتیو متمایز می‌کند. اما باید توجه کنید که اجزای مختلف باندهای پسیو باید به طور جداگانه تهیه شوند و اگر این اجزا هماهنگی خوبی با هم نداشته باشند، امکان دریافت صدای مناسب و واضح وجود نخواهد داشت. بنابراین دستیابی به صدایی خوب با این نوع اسپیکر کار سخت‌تری خواهد بود. نکته آخر این که در این نوع باندها، امکان نویز و تداخل سیگنا‌ل‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

مرجع فروش باندهای اکتیو و پسیو

اما بعد از آن که تصمیم گرفتید کدام نوع از بین دو باند اکتیو و پسیو را خریداری کنید، باید به مرکزی تخصصی و قابل‌اعتماد رجوع کنید. صوتیران مرکز مهندسی و تخصصی صوتی است که محصولات باکیفیت همراه با گارانتی را به مشتریان ارائه می‌کند. همچنین در این مرکز علاوه بر فروش محصولات مختلف صوتی، تعمیرات گوناگون تجهیزات صوتی و برگزاری کلاس‌های آموزشی مربوطه نیز صورت می‌گیرد. برای بهره‌مندی از راهنمایی بیشتر در مورد انتخاب نوع باند هم می‌توانید با کارشناسان این وب‌سایت در تماس باشید. صوتیران با ارائه محصولات و تجهیزات صوتی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تلاش می‌کند که همواره رضایت مشتریان خود را حفظ کند.

جمع‌بندی

باند اکتیو و پسیو دو نوع از باندهای بسیار پرکاربرد و پرفروش هستند که هر کدام برای کاربردی خاص طراحی شده‌اند. در این مطلب در مورد این دو اسپیکر و مشخصات آن‌ها صحبت شد. شما برای خرید این باندها می‌توانید به مرکز تخصصی فروش تجهیزات صوتی، یعنی صوتیران مراجعه کنید و از بین محصولات متنوع این فروشگاه، دستگاه مدنظر و مناسبتان را انتخاب کنید.

صوتیران این اطمینان را به شما می‌دهد که بالاترین کیفیت محصولات و مناسب‌ترین قیمت‌ها به شما ارائه خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب راهنمایی به صفحه اصلی وب سایت صوتیران مراجعه کرده و از راه‌های ارتباطی موجود در وب سایت نیز استفاده کنید.

منبع: https://soatiran.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×