» آرشیو مطالب » «مکبث» تابستان به تالار وحدت می‌ رود
آرشیو مطالب - تئاتر ایران

«مکبث» تابستان به تالار وحدت می‌ رود

بهمن 20, 1394 0

رضا مهدی زاده برگزیده بهترین طراحی صحنه در این دوره از جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد در تابستان سال ۹۵ با طراحی صحنه نمایش «مکبث» فرهاد آئیش فعالیت های تئاتری اش را پی می گیرد.

رضا مهدی زاده طراح صحنه که در سی و چهارمین دوره از برگزاری جشنواره تئاتر فجر موفق به دریافت تندیس بهترین طراحی صحنه برای دو نمایش «ترور» و «کسی نبود بیدارمان کند» شده است در این باره به خبرنگار مهر گفت: خوشحالم که بعد از سال ها و ۶ دوره نامزد شدن، امسال موفق به دریافت جایزه بهترین طراحی صحنه شدم. در حقیقت امسال من به دلیل درگیر بودن در یک کار سینمایی در بخش تولیدات تازه های تئاتر نمایشی را نپذیرفتم اما انگار بخت با من یار بود و دو نمایشی که از تولیدات گذشته تئاتر بودند مورد پسند هیات داوران قرار گرفتند و علی رغم تصورم این جایزه به من اهدا شد.

وی درباره برنامه هایی که در سال آینده برای طراحی صحنه تئاتر دارد، توضیح داد: طی صحبت هایی که با فرهاد آئیش داشتم قرار است طراحی صحنه نمایش «مکبث» را برعهده داشته باشم. این نمایش قرار بود بعد از جشنواره به صحنه برود که اجرای آن منتفی و نمایش «چمدان» جایگزین آن شد. قرار است «مکبث» اوایل تابستان سال ۹۵ در تالار وحدت به صحنه برود. البته هنوز زمان دقیق اجرا مشخص نیست اما طرح های من برای طراحی صحنه نمایش آماده است و منتظر مشخص شدن زمان اجرا هستم.

مهدی زاده درباره ارزیابی اش از جشنواره امسال گفت: متاسفانه امسال نتوانستم کارهای زیادی را ببینم بنابراین هر صحبتی که بکنم امکان قضاوت درستی را به وجود نمی آورد.

همکاری با پروژه سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم»

وی درباره دیگر فعالیت هایش عنوان کرد: در حال حاضر طراحی صحنه و لباس فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی منوچهر هادی را برعهده دارم که حدودا ۱۰ روز دیگر فیلمبرداری آن به پایان می رسد و بسیار خوش‌بین هستم که این فیلم اثر متفاوتی از کار در بیاید.

طراح صحنه نمایش «سقراط» در پایان صحبت هایش متذکر شد: این فیلم سینمایی اثری با لوکیشن های متنوع و طراحی لباس متفاوت و مختلف است و برای طراحی و فضاسازی لوکیشن ها پالت های رنگی و جزئیاتی تعریف کرده ام که فیلمبرداری در این مکان ها طبق برنامه ریزی دارد پیش می رود. امیدوارم اتفاقات خوبی برای این فیلم سینمایی رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×