» برگزیده » مجلس انتحار میرسیف‌الدین کرمانشاهی روی صحنه می‌رود
برگزیده - تئاتر ایران

مجلس انتحار میرسیف‌الدین کرمانشاهی روی صحنه می‌رود

تیر 8, 1392 0

6پیام فروتن از طراحی و کارگردانی نمایش “مجلس انتحار میر یوسف‌الدین کرمانشاهی” به نویسندگی نغمه ثمینی در نیمه دوم سال خبر داد.

به گزارش MrArt، پیام فروتن کارگردان، طراح صحنه و استاد دانشگاه درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نغمه ثمینی در حال نگارش نمایشنامه‌ای با عنوان “مجلس انتحار میرسیف‌الدین کرمانشاهی” است که قرار است من آن را کارگردانی کنم. علاوه‌بر کارگردانی، طراحی  این نمایش را نیز بر عهده خواهم داشت و احتمالا قرار است این کار را مهرماه در یکی از تالارهای نمایشی روی صحنه ببرم.

وی که سال گذشته نیز مونولوگ “دست‌های دکتر زمل وایس” نوشته دیگری از نغمه ثمینی را با بازی رضا بهبودی در فستیوال مونولیو اجرا کرده بود، درباره دیگر فعالیت‌هایش توضیح داد: همچنین قرار است برای ترم پاییز و زمستان کارگاه‌های آموزشی با عنوان مجموعه درس‌گفتارها و کارگاه‌های آموزشی را در دانشکده هنرهای زیبا برگزار کنم. این کارگاه‌ها سال گذشته نیز برگزار شد که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

به گفته این کارگردان تئاتر، قرار است این کارگاه‌ها در رشته‌های مختلف کارگردانی، بازیگری، نمایشنامه‌نویسی، حرکت و … با حضور استادان شاخص رشته‌های مختلف تئاتر در پردیس دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار شود.

فروتن درباره مدت زمان این کارگاه‌های آموزشی ادامه داد: از مهرماه فراخوان این کارگاه‌ها که شرکت در آنها برای عموم آزاد است، منتشر خواهد شد. برخی از این کلاس ها یک روزه، برخی یک هفته ای و برخی مثل ورک شاپ حرکت در طول یک ترم تحصیلی برگزار می شوند. نغمه ثمینی، امیررضا کوهستانی، حمید پورآذری و… برخی از اساتیدی هستند که این ورک شاپ های آموزشی را برگزار خواهند کرد.

فروتن که عضو گروه تئاتر تجربه ایران به سرپرستی کیومرث مرادی است تا به حال طراحی صحنه نمایش های”افسون معبد سوخته”، “رازها و دروغ‌ها”، “خواب در فنجان خالی”، “شکلک”، “ژولیوس سزار به روایت کابوس”،” مرگ و شاعر” و … را بر عهده داشته است. این مدرس دانشگاه علاوه بر نقاشی و برگزاری نمایشگاه های مختلف در این زمینه دبیری جشنواره تئاتر تجربه را نیز بر عهده دارد که هر سال در دانشکده هنرهای زیبا برگزار می شود. در حال حاضر نیز نمایش” اینجا کجاست؟” نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی شیوا مسعودی و بازی ریما رامین فر در سال سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×