» آرشیو مطالب » «ماه در آب» منطبق بر واقعیت‌های زندگی است
آرشیو مطالب - تئاتر ایران

«ماه در آب» منطبق بر واقعیت‌های زندگی است

شهریور 8, 1395 0

رها سرمدی با بیان اینکه «ماه در آب» منطبق بر واقعیت های زندگی است، از پرداختن این نمایشنامه خوانی به موضوعات حال حاضر انسان ها گفت.

به گزارش تئاتر آنلاین، رها سرمدی کارگردان نمایشنامه خوانی «ماه در آب» در گفتگو با مهر درباره این اثر گفت: نمایشنامه خوانی «ماه در آب» از روز سه شنبه تا پنجشنبه به مدت ۳ روز در تماشاخانه «سه نقطه» روی صحنه می رود، البته نمی توان گفت این اثر نمایشنامه خوانی است بلکه نوعی اجراخوانی است و برخلاف نمایشنامه خوانی های رایجی که افراد پشت میز می نشینند و شروع به خواندن نمایشنامه می‌کنند، بازیگران ما در این اثر به اجرا می پردازند و تنها یک نمایشنامه در دست دارند.

وی افزود: نمایشنامه این اثر نوشته محمد یعقوبی است که همیشه دوست داشتم آن را به صحنه ببرم. من از اواسط تیرماه تصمیم گرفتم آن را اجرا کنم اما هنگامی که شروع به انتخاب عوامل کردم با یکی از بازیگران تماس گرفتم و از او برای اجرای «ماه در آب» دعوت کردم اما او به من گفت محمد یعقوبی قرار است خودش این اثر را در مهرماه روی صحنه ببرد به همین دلیل تصمیم گرفتم آن را به صورت نمایشنامه خوانی اجرا کنم.

سرمدی با اشاره به اینکه زمان زیادی برای تمرین «ماه در آب» صرف شده است، گفت: ما ۱۰ روز از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۲:۰۰ تمرین می کردیم که این کار بسیار مشکلی برای من بود به خصوص اینکه اجرای چنین نمایشنامه خوانی هایی برای بازیگران سود چندانی ندارد، اما با توجه به اینکه بازیگران «ماه در آب» مانند محسن افشانی و ساغر عزیزی پیش از این در فیلم های کوتاه من به ایفای نقش پرداخته بودند حاضر به همکاری در این اثر با من شدند.

وی ادامه داد: «ماه در آب» به مسایل حال حاضر انسان ها می پردازد و یک اثر رئال است. البته من همیشه دوست دارم موضوعات آثارم منطبق بر واقعیت های زندگی باشد به همین دلیل در این اثر هم به روایات واقعیات می پردازیم.

سرمدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم «ماه در آب» بتواند ارتباط خوبی با مردم برقرار کند و در صورتی که استقبال خوبی از این اثر شود اجرای آن را تمدید خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×