» آرشیو مطالب » «شیخ شهید» بازهم در پایتخت به دار کشیده می‌شود/ ۱۵ دقیقه از تاریخ
آرشیو مطالب - برگزیده - تئاتر ایران

«شیخ شهید» بازهم در پایتخت به دار کشیده می‌شود/ ۱۵ دقیقه از تاریخ

مرداد 11, 1401 0

مهدی نصراله‌زاده از اجرای نمایش خیابانی «شیخ شهید» به مناسبت سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری در محل شهادت ایشان در میدان امام خمینی(ره) خبر داد.

مهدی نصراله زاده نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «شیخ شهید» با اشاره به اجرای این اثر نمایشی در روز شهادت شهید فضل الله نوری به تئاتر آنلاین گفت: این نمایش چند روز قبل در یادواره استانی شهید شیخ فضل‌الله نوری که با حضور مسئولان کشوری از جمله آقایان امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، استاندار و فرماندار شهرستان نور، دادستان مرکز استان، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی و افراد سرشناس دیگری در شهرستان نور برگزار شد، اجرا رفت.

وی ادامه داد: این اجرا مورد توجه قرار گرفت از این رو گروه نمایش از طرف اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران نیز دعوت شد تا در روز شهادت شیخ فضل‌الله نوری، این اثر خیابانی را در محل شهادت ایشان در میدان امام خمینی (ره) نیز به صحنه ببریم.

«شیخ شهید» بازهم در پایتخت به دار کشیده می‌شود/ ۱۵ دقیقه از تاریخ

نصراله زاده درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: نمایش خیابانی «شیخ شهید» به سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تولید شده و ۸ بازیگر دارد که ۷ نفر از آنها بازیگر فرم هستند و تنها یک بازیگر به عنوان راوی به روایت داستان نمایش می‌پردازد. اجراگران نمایش از هر روایت یک قاب را بازسازی می‌کنند و راوی نمایش از درون این قاب فیکس شده بیرون می‌آید و شروع به روایت واقعه مورد نظر می‌کند.

«شیخ شهید» بازهم در پایتخت به دار کشیده می‌شود/ ۱۵ دقیقه از تاریخ

این کارگردان تئاتر در پایان یادآور شد: در واقع نمایش ترکیبی از حرکات فرم همراه با دیالوگ است به این ترتیب که در ۱۵ دقیقه روایت کوتاهی از زندگی شیخ فضل‌الله به تصویر کشیده می‌شود از نهضت تنباکو گرفته تا مشروطه مشروعه، اعدام ایشان، پیروزی و اتحاد ملت ایران و نقش مهم روحانیون در اتفاقاتی که برای کشور ایران مخصوصاً در قضیه مشروطه و نهضت تنباکو رخ داده است، به نمایش در می‌آید.

نمایش «شیخ شهید» به نویسندگی و کارگردانی مهدی نصراله‌زاده کاری از گروه هنری راتا است که امروز سه شنبه ۱۱ مرداد ماه در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۸:۳۰ در روز شهادت شیخ فضل الله نوری در میدان امام خمینی (ره) محل شهادت ایشان اجرا می‌شود.

سیدمحمد موسوی بازیگر / راوی این نمایش است و رها شکوهی، زهرا یوسفی، محمدمهدی شریف پور، دینا اسماعیلی، مهدیس هاشمی، علی دوستعلی پور، رضا اسماعیل زاده به عنوان بازیگران فرم در کنار وی حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×