» آرشیو مطالب » زیرساخت‌های تئاتر در سراسر کشور تقویت می شود
آرشیو مطالب - استان ها

زیرساخت‌های تئاتر در سراسر کشور تقویت می شود

بهمن 14, 1400 0

به گزارش تئاتر آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی، پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر که در کاروانسرای زین الدین مهریز برگزار شد، اظهار داشت: یزد سابقه تاریخی روشنی دارد و امروز جریان ساز در حوزه فرهنگی و هنری کشور است.

وی عنوان کرد: یزد ظرفیت هایی داشت که توانستیم این جشنواره را در یزد برگزار کنیم و امید داشتیم که با حضور هنرمندان بیشتری این برنامه را برگزار شود اما در روزهای آخر برنامه ریزی، مواجه با شیوع کرونا در یزد و قرمز شدن وضعیت این استان شدیم.

اسماعیلی ضمن قدردانی از افرادی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند، بیان کرد: تیم حرفه ای، قوی و هنرمند برای این جشنواره برنامه ریزی کردند که محصول آن را در استان یزد مشاهده می کنیم.

وزیر ارشاد ادامه داد: در دولت همه اقداماتمان به این سمت و سو است که حوزه فرهنگی و هنری را تقویت کنیم و حوزه تئاتر به عنوان یکی از حوزه های اصیل ما در دوره چهار ساله پیش رو تقویت شود و هر آنچه مربوط به زیرساختهاست، با اولویت تقویت خواهیم کرد که بخشی از آن به طور قطع مربوط به استان یزد است.

وی افزود: در بیش از ۱۴ استان به پروژه ها تخصیص های خوبی پیدا کرده است و حمایت و آموزش از سرفصل های جدی کار ماست و تلاش ما این است که به چشم مساوی به همه استانها نگاه کنیم و استعدادهای همه استانها را به خوبی ببینیم و هیچ فرزند ایرانی در هیچ کجای ایران نباشد که علاقمند به آموزش و یادگیری فرهنگ و هنر باشد و امکان آن برایش میسر نباشد.

اسماعیلی ادامه داد: امیدواریم به زودی شاهد ارتقا کمی و کیفی در حوزه تئاتر کشور باشیم.

وزیر ارشاد با اشاره به لطماتی که کرونا به هنرهای نمایشی زد افزود: امیدواریم به زودی شاهد برگزاری جشن های بزرگتر و برنامه های منسجم و بیشتری به دور از کرونا در کشورمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×