» آرشیو مطالب » «الکترا» به آکتائو می‌رود
الکترا
آرشیو مطالب

«الکترا» به آکتائو می‌رود

خرداد 20, 1403 5

تئاتر «الکترا» با نویسندگی و کارگردانی «مصطفی نصیری» و تهیه‌کنندگی «مسعود حکم‌آبادی» به سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر «آبیش آلمی» قزاقستان راه یافت.

به گزارش «تئاتر آنلاین»؛ این فستیوال از ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ در بندر آکتائو کشور قزاقستان برگزار خواهد شد.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره ۱۴نمایش در این جشنواره روی صحنه خواهد رفت که ۴تئاتر از کشور میزبان و با زبان قزاقستانی و ۱۰نمایش از سراسر دنیا اجراهای خود را انجام خواهند داد.

در بین آثار حاضر در جشنواره نمایشنامه‌های شاخصی چون «شاه‌لیر»، «رومئو و ژولیت» و «هملت» آثار «ویلیام شکسپیر»، «توراندخت» از «کارلو گوتزی» ، «دایی وانیا» از «آنتوان چخوف» و حضور دارند که از کشورهای مختلف جهان روی صحنه خواهند رفت.

سومین جشنواره تئاتر آبیش آلمی به صورت رقابتی و با حمایت وزارت فرهنگ جمهوری قزاقستان در چارچوب هشتاد و پنجمین سالگرد نویسنده کلاسیک ادبیات قزاق «آبیش ککیل‌بایف» در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

ستاد برگزاری جشنواره اعلام کرده که شورای کارشناسی متشکل از منتقدان مشهور تئاتر قزاقستانی و خارجی، منتقدان تئاتر، بازیگران تئاتر، کارگردانان، نمایشنامه‌نویسان، هنرمندان و سایر نمایندگان خلاق به قضاوت آثار خواهند پرداخت.

تئاتر «الکترا» با نویسندگی و کارگردانی «مصطفی نصیری» تنها اثر ایرانی دعوت‌شده به این فستیوال بین‌المللی بوده که نخستین حضور فرامرزی خود را تجربه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×